Lustigt, googleistiskt och innovativt

Hej. Jag har  återupptäckt min fascination för ordvitsar, och vad kan inte internet erbjuda på den fronten, liksom. Ordvitsar om musik är ju om möjligt ännu roligare. Men de om Lejonkungen och Mufasa är roligast.

Öh… nå. Fick lite välbehövlig inspiration från bilden, och om man var uppmärksam så var det faktiskt följande låt The Wombats refererade till i det absolut första inlägget jag skrev. Joy Division är finfina. Love will tear us apart är top notch.

Jag ska förresten skriva vidare på den där listan sen, men det får vänta för det finns viktigare saker i världen. Typ Arcade Fires samarbete med Google. Arcade Fire må vara kanadicker men jag måste nämna det. Måste måste måste.
Jag hittade alltså detta när jag såg ett avsnitt av Kobra. Personligen tyckte jag det såg jättelöjligt ut först, men sedan började det hända grejer och jag fällde en mental tår eller två. Man måste ha Google Chrome, så för enkelhetens skull länkar jag till Youtube också.

720p och full screen rekommenderas.

Ordvitsar och Kobra. Jag känner vuxenpoängen hopa sig.

2 responses to “Lustigt, googleistiskt och innovativt

  1. Jag undrar hur pass musikintresserade advokaterna på det där stället är eller om de bara är vitsiga?

    Jag kan säga att istefestisarna i thaibutiken är väldigt goda men också fantastiskt söta.. fast kanske inte lika söta som the beatles, ho ho.

  2. Ska prova dem hörrudu! Får svänga förbi någon dag :3 Jo nä, beatlesfestisarna var… minst sagt fina.

Kommentera

