Murr-so-skottar och lite för avancerade bandnamn

Har faktiskt aldrig lyssnat på det skotska bandet Meursault förut, men efter att ha hittat dem på Song, by Toad blev jag positivt överraskad, to say the least. Nog överraskad för att slänga mig runt med lite svengelska i alla fall. Oh my.
Jag måste medge att jag gillar deras inte så himla utförliga MySpace bio.

Vilken tragedi om vi hade sagt  Märr-salt, liksom. Det här med bandnamn alltså… De kanske skulle valt något mer kommersiellt gångbart än, typ, en fransk stad. Till exempel det aztekiska pojknamnet Ahuaxpitzatzin. Jag har hört att det är det nästa Lucas på namntoppen.

I broke down on new years day
I mixed my drinks and I lost my way
I walked past the houses of every friend I’d ever known
and I set off on my own.

Kommentera

