Kvasicoola attityder är tråkiga

Inget analytiskt inlägg idag. Jag tänkte börja skriva ett kortfattat, albeit entusiastiskt, sådant klockan 19:00. Jag har istället tillbringat en längre stund fnissandes/skrockandes, och ännu ett tag med ett helhjärtat, och väldigt entusiastiskt, försök att lära mig den kanske löjligaste dansen i mannaminne. Jag skulle kalla det en väl spenderad timme. Absolut. Ni kanske får se den. Men då måste jag
a) Ladda batteriet till filmkameran
b) Grow some balls
Ni vet. Det vanliga.

Det som ofta återkommer i mina tankebanor, visserligen snirkliga och trassliga sådana, det kan jag medge, är hur trist det är med all mysindie och kvasicoola attityder (se: Arctic Monkeys). Aldrig vansinniga scenkläder eller koreografi. All hail Kristian Anttilas intressanta försök i alla fall. Starkt jobbat.
Pisk, pisk.

Det finns vissa gånger jag faktiskt går emot mina oerhört (…) fasta principer (…).  Är det på ett annat språk kan man dessutom rättfärdiga det med några genomskinliga men argsinta argument om kulturskillnader och överlägsna, utländska underhållningsagenturer. Det gör jag. Ingen orkar sätta emot. Det är som att bråka med busschaufförer. Och därmed kan alla leva i frid och fröjd.
Möjligen världens bästa grej när man har en ”idag är inte min dag nej jag tror nog att jag ska sätta mig ett hörn och tjura eller vänta jag ska nog tycka synd om mig själv eller ännu bättre skriva det på Facebook också hoppas någon ser att det är svart inuti mig jag kan ta en bild för att accentuera”-dag. Jag tror nog att Internet behöver det. För allas välmående, liksom.

Allting är så satans pretentiöst ibland.


Men inte detta. Tack och jävla lov för det.

Kommentera

