Keane has time to kill

Man kan ju säga lite vad man vill om dekadenta britter, men de gör bra musik. Heja Keane. Upptäckte först nu att de släppt en ny EP (Night Train), fast jag lyssnat på låtar från den himla länge. Ser man på.

Back In Time är bra. Den är Keane. Keane är bra.

Time, I wait for you
Hibernating, hoping life will start again
Petal in the water
The days all seem the same
I dream by day, I shut the light out, I escape

Samarbetet med K’NAAN är… Jag kan inte bestämma mig. Stop For A Minute känns lite Glee. Fast det saknas ju ”Da, da, dadada, da, da, dadada *squeak*” (trevlig insikt). Men nu bestämmer jag mig för att tycka om den. Den är ju glad och så. Glädje verkar vara en bristvara i musikbranschen. Om man inte räknar syntetisk glädje. Men det tror jag inte att vi ska göra.

Some days, feels my soul has left my body
Feel I’m floating high above me
Like I’m looking down upon me

Start sinking, everytime I get to thinking
It’s easier to keep on moving
Never stop to let the truth in

Da, da, dadada *squeal*
Nämen seriöst. Jag gillar Keane. Och nästa inlägg kommer vara lite mer indie, thank you very much etc.

Nu ska jag äta middag, så jag blir snäll.


bloglovin

Kommentera

