aspentröjan

Kände mig lite rebellisk idag. Jag somnade med blött hår. Påminner om en rumpnisse. Fast jag är brunhårig, förstås. Pinsamt hade det ju varit annars. Desstom är min tröja lite Aspen anno ’82. Alla som inte håller med kommer jag stämpla i pannan med min peacering! Så ni kan ju passa er för pacifisten.

För övrigt måste jag göra flyers till min blogg. Inte min favoritaktivitet, men fortfarande något som borde, men inte har, gjorts.

Just i detta ögonblick skriver jag på en mininovell om en fangirl som måste skynda sig till en skivbutik för att få en affisch. Tyvärr exploderar bussen hon ska ta, så hon måste stjäla en cykel, arrangera en trafikolycka och slåss lite. Jag kan inte gå i god för att den är roligare än vad den låter. Men den är himla trevlig att skriva på. All sadism åsidosatt, jag tror faktiskt att hon ska lyckas. Annars skulle jag vara ganska taskig.

Vem kunde tro att litterär gestaltning var så roligt.

Kommentera

