Saker jag tycker om

Jag spelar Path of the Wind på full volym. Bara för att, typ, det är en sån låt som man bara måste lyssna på om man vill känna att man inte har förvillat sig totalt i det där som ibland kallas för ”vuxenvärlden”. Jag känner mig uppenbarligen inte som någon gammal själ.

Det gäller att gaska upp sig. Jag gör en lista. Jag tycker om att lista saker. Det är förvånansvärt avkopplande. Ni får gärna inflika era egna favoriter också. Det skulle vara fint. Som en optimistisk liten bloggbubbla. Tanken är ganska upplyftande, faktiskt.

Saker jag tycker om:
– Musik (obviously)
– Soluppgång
– Solnedgång
– Stjärnor (riktiga)
– Stjärnor (mönster)
– Promenader
– Att springa tills man ramlar ihop i en liten hög
– Blodapelsiner
– Karin Boye
– Perspektiv
– Sällskap
– Ensamhet
– Att skratta tills man får ont i magen
– Dylan Moran
– Klänningar
– Kullersten
– Granny Smith-äpplen
– Doften av nya böcker
– Korsord
– Att ha tagit ett bra beslut
– Ordlekar
– Vänner som man vet att man kan ringa till när som helst. CM och TT. Såklart.

Jag har en massa andra grejer på lager. Faktum är att jag i grund och botten är ganska optimistisk. Det är en bra överlevnadstaktik.

Imorgon har jag lite Londonbor att erbjuda. Bra Londonbor. Gör bra musik. Fint.

Kommentera

