Blur och experimental rock

Lyssnar på Blur. Tittar på Damon Albarn. Läser att de kanske ska spela in något nytt under 2011. Dansar en liten glädjedans.

Det har blivit lite mycket godnattmusik här på sistone. Sorry. Men det verkar vara jävligt hippt med experimental rock nu för tiden, i alla fall om man kollar på musiktidningarnas (positiva) recensioner. Det kanske bara är jag som inte är helt på det klara med varför det anses vara fantastiskt och utmärkt och superlativ, superlativ, superlativ. Överbevisa mig gärna!

Drömde förresten att jag skulle bli en superduktig bloggare genom att fota allt jag såg dagarna i ända. Det slutade med att jag bara fotade bara folks näsor. Je ne sais pas vad det betyder. Det kanske är ett tecken på att jag saknar sinne för färg och form.

I’m a professional cynic but my heart’s not in it

Kommentera

