Panic! Indie eller Death SS?

Ey, yo! Visste ni att Pressbyrån brukar ha pressat pris (hihi) på tidningar som säljer bra (perhaps utgångna men, pfft, petitesser)? Det är så man får musiktidningar (i alla fall Mojo och Uncut) för en billig penning. Det är trevligt att betala 39 istället för 69. Verkligen.

Köpte Mojo igår. Det är The Queen is Dead anniversary issue! Wohoo! Tycker The Smiths borde vara med i fler musiktidningar! Hela tiden!
Medföljande skiva var PANIC – 15 tracks of riotous ’80s indie insurrection.  Tänkte bara smyga in de låtar jag tyckte bäst om.

Men innan det måste jag nämna dagens fantastiska upptäckt. Jag tror att Mojo har något slags återvinningssystem med skivorna. Om vi tar en liten titt på låtlistan och det jag faktiskt lyssnar på / det windauz media player har fått för sig. Och så jämför vi litegranna.

Death SS är ett italienskt horror-/gothic metalband. VAAAAAAA.
Om någon av er har inhandlat Mojo, har ni också köpt…. Death SS’ Panic… hahahahah… Men seriöst. Jag dör av nyfikenhet.

Girls at Our Best! – Getting Nowhere Fast

Billy Bragg – Which Side Are You On?

McCarthy – Red Sleeping Beauty

Och, den bjussar jag på, Death SS’  Hi-Tech Jesus. Hahahahahahaha.

One response to “Panic! Indie eller Death SS?

  1. Jag vet att det kan vara irriterande när folk sätter länkar till sina egna blogginlägg i kommenarsfälten, men jag tänkte att efter alla bra låtar jag (hittills) fått genom den här bloggen… Möjligen kan du få ut något av det här som jag nyss skrev: https://kemimannen.wordpress.com/2011/04/11/vada-jag-kan-val-ocksa-gora-en-san-musiklista/

Kommentera

