saddybaddy

Jaa. Hej. Igen. Jag är fortfarande uppe på bena, har äppelkinder, tycker bäst om min South Park-tröja och sover under Kurt Cobain och Audrey Hepburn.

MEN TILL POÄNGEN. Jag har redan skrivit ett inlägg om The darkest albums ever made, så eftersom vi går mot (mer eller mindre) ljusare tider bör jag väl följa upp med What are the most uplifting songs ever?

Kortfattat babblar NME:s Mark Beaumont på lite om hur bananasly bra musik är när, som Plura sjunger, först kallas det kärlek, sen kallas det blues. Eftersom The Londonground är en briljant lathund har undertecknad gjort en Spotifyplaylist med de låtar som där finns.

Anti-D, det vill säga The Wombats nya singel, hittar man inte på Spotify. Men den är helfestlig (kanske inte) och handlar om att kasta bort sina anti-deppisar och låta en Wombat ersätta dem. Och, om jag förstått det rätt, släpps deras senaste album This Modern Glitch den 25 april! Jag är i de höga förväntningarnas förlovade land.

And please allow me to be your anti-depressant
I too am prescribed as freely as any decongestant

Still I’ve thrown away my citalopram
Although I felt as grim as the reaper man
So cast away with the doctor’s plans
Like me


Kommentera

